Propunerea lui Catani de la ANPC: grup de lucru în folosul consumatorilor

Furnizorii de utilități publice din ce în ce mai …reclamați

Numărul reclamațiilor către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor referitoare la serviciile furnizorilor de utilități publice este din ce în ce mai mare.

În urma centralizării, la nivel național, a sesizărilor primite de la consumatori au fost puse în discuție următoarele probleme:

– întârzieri nejustificate în efectuarea lucrărilor de execuție ale branșamentelor

– întârzieri în realizarea branșamentelor din cauza relației dintre entitățiile emitente de avize

– majorările facturilor făra o informare corectă, completă și precisă în prealabil a consumatorilor, majorări urmate de recalculări

– necesitatea stabilirii unui grup de lucru la nivelul entităților implicate în domeniul furnizorilor de utilități.

ANPC a demarat o serie de discuții cu reprezentanții furnizorilor de utilități publice, respectiv Distrigaz Sud Rețele, Engie România SA și Enel România etc.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a propus constituirea unui birou unic pe lângă consiliile locale din care să facă parte toate entitățile emitente de avize și autorizații ce vizează debranșarea/bransarea populației de la utilitați publice.

De asemenea, ANPC a propus desemnarea unui reprezentant al fiecărui furnizor de utilități la nivel de județ în vederea urgentării soluționării sesizărilor consumatorilor.

„Această propunere a avut la baza proiectul pilot desfășurat la nivelul Județului Constanța în perioada 2018-2019 în cadrul căruia atât Consiliul Județean, cât și furnizorii de utilități din județul Constanța au realizat un grup eficient de lucru în folosul consumatorilor”, a precizat Horia-Miron Constantinescu, președinte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )