Prefectul spune lucruri trăsnite! George Niculescu a… dezeșuat o navă

Ieri, o altă navă a  eșuat în Portul Midia. O navă de transport produse chimice și petroliere, aflată sub pavilion italian. Rămasă blocată pe un banc de nisip, nava a fost dezeșuată, iar apoi remorcată la mal, în dana 4 a Portului Midia.

Operațiunea a durat 14 ore și a fost supervizată de …prefectul George Niculescu. Așa după cum singur a anunțat, pe pagina de facebook.

Ni-l și imaginăm pe Niculescu, la prova remorcherului, cu părul răvășit de vânt și cu privirea țintită în zarea eșuării. Apoi, dând fuguța la babord sau, poate, la  tribord pentru a arunca parâmele, iar  după ce nava a fost luată  la ureche, săltând voinicește în comanda acesteia. În timpul saltului, calculează, pe baza anexei vreunui ordin de ministru, oscilațiile navei, viteza, inerția, bașca girația. Ajuns în comandă,  cu autoritatea conferită de guvern, rostește, grav, către timonier: 20 de grade babord, sau, poate, 20 de grade tribord. Nu ne putem pronunța în ce parte, dar bănuim că manevra s-a făcut pe tribord, căci e de …dreapta.

Și uite așa, “supervizată” de prefect, nava sub pavilion italian a acostat în  dana 4 a Portului Midia. Să nu credeți cumva că importantul rol al prefectului nu s-a manifestat și în această operațiune!

Ni-l și imaginăm cum, mai  abitir ca legendarul căpitan Val Vîrtej, decide dacă acostarea se face  cu bordul sau cu pupa, cu sau fără utilizare ancorelor. Mai mult decât atât, balansează vinciul și cabestanul, scoate gaşele parâmelor prin urechile de parapet, pregătește și chiar aruncă  bandulele,  verifică instalaţia de guvernare, etc , ș.a.m.d…

După 14 ore de muncă, cu ultimele puterii, prefectul George Niculescu face și o postare prin care anunță constănțenii ce faptă de vitejie a făcut. Nu înainte, însă, de a urechea  firmele de pilotaj, care “ar trebui să cunoască fiecare petic al porturilor”, așa după  cum menționează în postare reprezentantul guvernului în teritoriu.

În acest caz, teritoriul fiind portul Midia, acolo unde Niculescu a supervizat ÎNDEAPROAPE.  Dacă asta înseamnă, așa cum arată poza postată chiar de el, relaxat și sprijinit de balustrada unei ambarcațiuni aflată relativ departe de locul dezeșuării și chiar al traseului de aducere la chei, atunci prefectul Constanței…calcă apa! Ca să nu spunem direct că minte. Sau poate nu are noțiunea de supervizare. Cea care este făcută de specialiști!!!

Iar după știința noastră, Sergiu George Niculescu – prefect liberal, fost consilier județean penelist, fost șef interimar al PNL Năvodari și vicepreședinte la PNL Constanța, bașca ( pentru câteva zile) Inspector clasa I, grad principal, compartimentul pentru Situații de Urgență la Primaria PNL-istă a orașului Eforie-  nu are nimic în comun cu navele, operațiunile de dezeșuare, remarcajul sau pilotajul naval și nici măcar cu șenalele navigabile!

Asta dacă nu cumva o fi făcut oareșce studii de navigație la cursurile de Sisteme de Management al ENERGIE ISO 50001, la Master în Administrarea Afacerilor– Antreprenoriat si Administrarea Afacerilor în Domeniul ENERGIE? Ori la programul de excelență în POLITICĂ la Fundația Konrad Adenauer, la cursurile de… LEGUMICULTURĂ, la cele de lucrător în cultura plantelor sau agro-mediu și climă organizate de Camera Agricolă Județeana Constanța? Sau, cine mai știe, la profilul ȘTIINȚE JURIDICE din cadrul Facultății de Drept- Universitatea Ovidius Constanța.

În rest, s-auzim numai de bine domnule prefect atunci când supervizați chestiuni sau acțiuni de care aveți habar! Că de ziceri trăsnite și de glumițe electorale în perspectiva alegerilor parlamentare, s-au cam săturat constănțenii…

PS.

În al Doilea Război Mondial, atunci când Germania a invadat România, specialiștii nemți au vrut să facă un puternic port militar la Midia. Au venit aici constructori hidrotehniști, scafandri, hidrologi, comandanți de nave militare și alții. Au renunțat. Motivul? Din cauza curenților, fenomenul de colmatare era mult mai rapid decât în alte zone, iar dragarea mai deasă presupunea manevre în plus și costuri prea mari. Ca o profană în materie, mă întreb, totuși, dacă nu era mai bine, domnule prefect, să întrebați când s-a executat ultimul dragaj în zonă. Înainte de a-i urechea pe piloți, comandanți de remorchere, marinari. Și , nu în ultimul rând, înainte de a vă împăuna cu reușite care nu au nici o legătură cu pregătirea dumneavoastră. Rămâneți , totuși la ENERGIE. Sau la …LEGUMICULTURĂ!

Măriuca ANDRONE

 

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )