Grup Media Sud își înnoiește flota de microbuze

Nimeni nu dorește un transport cu… fundul în geam

Să beneficieze de un transport în comun civilizat este o dorință normală pentru orice călător. Inclusiv pentru cel care se deplasează pe relația Constanța – Năvodari și  retur.

Să ofere acest serviciu în condiții optime,  este  o aspirație normală pentru orice firmă de transport în comun. Inclusiv pentru Grup Media Sud, societate care, de ani, asigură deplasarea călătorilor pe relația Constanța – Năvodari și retur.

Uneori, între cele două normalități se interpun situații care conduc la anormalități. Adică la momente în care relația dintre transportator și călător este în…marșarier.

Concret, în ultima perioadă au existat voci care acuză lipsa unor condiții decente de  transport pe acest traseu, în sensul aglomerației microbuzelor precum și în privința comportamentului șoferilor. Fără a-i contrazice, nu putem să nu ne punem câteva întrebări elementare. De ce se înghesuie în microbuze, preferând să călătorească cu fundul în geam, așa după cum se vede cu ochiul liber,  și atunci când este evident că nu mai încape nici măcar un ac în mijlocul de transport? De ce nu solicită biletul atunci când achită prețul călătoriei, lăsând șoferilor posibilitatea să își însușească sume care ar trebui să intre în conturile firmei, astfel încât să fie investite   în asigurarea unui transport decent? Drept este că nimeni nu i-a oprit atunci când au escaladat microbuzul, cum la fel de adevărat este și că nu puțini sunt șoferii care, efectiv, nu opresc să ia călătorii care au abonament, pentru că de pe urma lor nu se aleg cu ceva de băgat în propriul buzunar.

Aprecierile pro și contra ar putea continua. De la faptul că oamenii își doresc mai multe microbuze pe acest traseu, până la cel legat de modul în care au fost nevoite mijloacele de transport ale GMS să circule pe relația Constanța – Năvodari în perioada în care drumul, aflat în lucrări, era un  gen de cursă cu obstacole. Dincolo de orice, un lucru este cert:  nimeni nu își dorește un transport cu fundul în geam !

În orice mare metropolă europeană transportul public este subvenționat 

Și pentru că mai toți călătorii s-au manifestat într-o formă sau alta, postări pe paginile de socializare sau reclamații către autoritatea publică locală, am  considerat că este deontologic să ascultăm și vocea transportatorului. Cel care, prin administratorul de la Grup Media Sud, Ștefan Pleșca, a făcut următoarele precizări:

“ Parcul nostru de mașini de pe linia Constanța Năvodari este format din mașini cu o vechime de maxim cinci ani, așa cum sunt cerințele în caietului de sarcini pe care noi l-am câștigat. Într-adevăr, pe perioada de vară, datorită dublării numărului de călători apar și momente în care microbuzele noastre sunt aglomerate. Dar asta se întâmplă doar în intervalele  6.30 – 7.30 și 17.00- 19.30, adică dimineața și seara, atunci când oamenii pleacă sau se întorc de la serviciu. De altfel, toată lumea știe că la nivel de Constanta este aglomerație nu numai în microbuze și autobuze ci și pe carosabil unde mașinile sunt extrem de multe.”

Ștefan Pleșca a detaliat și problemele legate de șoferi. “Recunoaștem că atitudinea șoferilor pe care îi avem angajați nu este cea pe care ne-o dorim, dar, din cauza lipsei forței de muncă, nu reușim să luăm măsuri drastice, așa cum ne-am dori. Facem, în schimb, toate eforturile pentru a îmbunătăți relația dintre șofer și călător pentru că lucrurile acestea nu pot fi, totuși, trecute cu vederea.”, a declarat administratorul GMS. Cel care a vorbit și despre relația cu autoritățile publice locale , dar și despre soluțiile care pot îmbunătății serviciile de transport.

“Într-adevăr firma noastră a fost sancționată în trecut. Dar în același timp, toate doleanțele și propunerile cu care am venit, după aceste sancționări, s-au lovit de opacitatea specifică funcționarilor noștri publici care se ascund după legi și proceduri. Vă dau ca exemplu faptul că în orice mare metropolă europeană, pentru că ne place să ne considerăm europeni, transportul public este subvenționat  procedurile de decontare sunt foarte facile, traseele se modifică în funcție de dezvoltarea orașului, sunt studii periodice privind deplasarea locuitorilor dintr-o parte în alta a orașului. Lucrul acesta la noi nu se întâmplă  și chiar ne dorim să se întâmple, pentru că asta vine înspre ușurarea și îmbunătățirea serviciilor noaste de transport. Noi vedem relația dintre firmă și autorități ca pe o colaborare continuă.”, a menționat Pleșca.

Relația dintre firma de transport și călători trebuie să fie una de parteneriat

Administratorul GMS a precizat că își dorește “un dialog continuu cu cetățenii” astfel încât  să poată fi îmbunătățită calitatea serviciilor de transport. În opinia acestuia,  “a reclama că este aglomerație în microbuze și  că șoferii vorbesc urât, nu este suficient.”  „Acest serviciu se poate face în condiții chiar excelente, dacă se înțelege că relația dintre firma de transport și călători este o relație de parteneriat.”, a punctat Ștefan Pleșca.

Iar acest parteneriat se clădește zi de zi. Așa cum se întâmplă și astăzi, moment de la care, pe relația Constanța -Năvodari și retur, va circula un  microbuz nou, dotat cu toate facilitățile menite a asigura un  transport decent. Și acesta nu va fi singurul. Săptămâna viitoare, un  alt microbuz nou  va intra în circulație. De precizat faptul că acțiunea de înnoire a flotei de microbuze va continua, reprezentanții firmei de transport rugând călătorii să nu  le deterioreze pe interior, așa cum, din nefericire, s-a întâmplat, uneori, în cazul altor mijloace de transport în comun.

Măriuca ANDRONE

 

CATEGORIES
TAGS
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus (0 )